F.E.D.E.S

F.E.D.E.S. (Fundación Ex Exploradores de Don Bosco en Servicio)

F.E.D.E.S. – project ‘Aankoop van muziekinstrumenten voor de ‘Banda de Música del 8vo Batallón de Exploradores de Don Bosco’ in Tucumán’.

Het project:

Het verwerven van muziekinstrumenten voor de ‘Banda de Música del 8vo Batallón de Exploradores de Don Bosco’. De band bestaat uit 50 tot 60 kinderen en jongeren die leven onder armoedige omstandigheden.

De verwachte resultaten:

* Een verhoging van het aantal bandleden door de aanschaf van extra muziekinstrumenten.

* Het stimuleren van muziekonderwijs.

* Het verstrekken van sociale ondersteuning aan kinderen en jongeren die leven onder moeilijke omstandigheden.

FEDES is een non-profitorganisatie die bestaat uit ongeveer 20 vrijwilligers die allen in hun kindertijd lid waren van de Don Bosco band. De belangrijkste doelstellingen zijn het stimuleren van artistieke talenten van kinderen en hun creativiteit. Ook hebben zij bijgedragen aan een aantal herbebossingsprojecten in de provincie Tucumán en diverse projecten uitgevoerd in onderontwikkelde landelijke gebieden.

De investering:

Het aanschaffen van diverse instrumenten zoals bijvoorbeeld trompetten, trombones, saxofoons en klarinetten.

Het gevraagde bedrag: € 5.000,-