Opbouwen, inrichting en onderhoud van een creche

Cooperar Marquesado, Rivadavia,  Provincie van San Juan

Beschrijving en doelstelling: bouw en onderhoud van een kinderdagverblijf om kinderen van 0 tot 10 jaar onder te brengen, terwijl hun ouders of prive-leraren het huis verlaten, tengevolge van ziekte, werk of andere redenen.

Bovendien poogt dit project dezelfde begunstigde leden van deze gemeenschap te betrekken in het project (met de hulp en coordinatie van de deelnemersberoepen) en hen te trainen in taken zoals de bouw, loodgieter, timmerwerk en elektriciteit, zodat ze zelf toekomstige taken en projecten kunnen leiden..

De kinderen zijn de prioritaire begunstigde groep; maar het project zal tevens grote en arme gezinnen helpen, wiens hoofdverdiener (meestal) een vrouw is.

Met de bouw van dit kinderdagverblij zullen vele familiegroepen de mogelijkheid krijgen om hun kinderen op een betrouwbare en veilige plaats achter te laten (voor korte en lange tijdsperiode). Als gevolg daarvan zal het kinderdagverblijf kinderen tegen het ophopen van fysiek en emotioneel misbruik, en de binnenlandse risico’s beschermen.

Verantwoordelijke
architect Emilio Andres Manrique – Cošperatieve voor persoonlijke habitat van de Universiteit van Architectuur. Cooperar ltd (die betrokken is bij de hulp en de verwezenlijking van projecten sinds 1993) Uni—n Vecinal del Lote Hogar Nr.53 – “TESONEROS DE CONCEPCION”.

Duur van de bouw: 12 maanden.

Begunstigden:
De prioritaire groepen zijn 50 kinderen en 133 families (van wie 70% vrouwen).

Kosten:
Het gebouw zal in drie ruimtes verdeeld worden:

Zaal 1 wordt gebruikt voor kinderen van 0 tot 1 jaar, Zaal 2 voor kinderen van 1 tot 5 jaar en Zaal 3 voor kinderen van 5 tot 10 jaar oud.

Elke zaal kost €1.100 en onze Stichting zal slechts bijdragen met een derde van de totale kosten. Het totale bedrag voor de drie ruimtes bedraagt dus € 3300.