Timmerwerkplaats

Timmerwerkplaats Enrique Angelelli Gente Nueva Stichting
Wijk: N34 hectareas, Bariloche, Provincie Rio Negro.

Beschrijving en doelstelling:
de doelstelling van het project bestaat uit het kopen en het gedeeltelijk vervangen van het gereedschap/machines van de timmerwerkplaats, zodat

a): het eindproduct van een betere kwaliteit zal zijn en daarmee een garantie waarborgt voor verkoop van de producten, en
b): om de veiligheid (het voorkmen van bedrijfsongevallen) van de leerlingen te verbeteren.
-Door middel van de timmermansopleiding geeft het project de arme bevolking volop kans een plaats op de arbeidsmarkt te veroveren. Hierdoor zullen zij zich weer een volwaardig lid van de maatschappij kunnen voelen.
– Zo krijgen de leerlingen van de timmermanswerkplaats de kans om hun moeilijke economische situatie en die van hun familieleden te verbeteren.

Specifieke doelstelling:
het gedeeltelijk vervangen van de machines die in de werkplaats gebruikt worden, zodat de eindprodukten beter verkocht kunnen worden.
– het verbeteren van de vakkennis, zodat men weer deel kan nemen aan het arbeidsproces
– het voorkomen van bedrijfsongevallen vanwege het verouderde materiaal

Verantwoordelijke:
Federico Ingaramo (directeur ãEnrique Angelelli Schoolä)

Begunstigden:
direct voordeel van dit project hebben 142 personen (in leeftijd van 14-84 jaar). Alle begunstigden zijn afkomstig uit families die onder de armoedegrens leven.

Kosten:
machines en gereedschap € 4.750,00