Het aankleden van de speelplaats

Project: Het aankleden van de speelplaats (beginners niveau) op School nr. 385

Presidente Roca, Zona Urbana, Provincie Sante Fe, Argentinië

Omschrijving en doelstelling

School nr. 386, gelegen in het plaatsje Presidente Roca in de provincie Sante Fe, heeft speelgoed aangevraagd voor het peuterzaaltje waar kinderen van de arbeidersklasse van het platteland samenkomen. Deze donatie maakt deel uit van een breder project waarvan het doel is om de psychomotorische ontwikkeling van de kinderen te stimuleren met behulp van spelletjes op beginners niveau. De School is financieel niet in staat om deze spelletjes zelf aan te schaffen.

De Stichting Solidariteit Nederland Argentinië heeft van de grote speelgoedfabrikant Mattel, die een vestiging in Amsterdam heeft, een donatie ontvangen die bestemd is voor deze school. Inmiddels is het speelgoed aangekomen op de plaats van bestemming.

Verantwoordelijke: Mevr. María Rosa Chialvo de Chávez

Begunstigden: rechtstreeks 36 kinderen. Hiervan is 70% afkomstig van het platteland en 30% maakt deel uit van de families die in Presidente Roca wonen.

Kosten: speelgoed is verkregen door middel van een rechtstreekse donatie.